Aktualności

laweta hybrydowa 2

Laweta hybrydowa

2021-05-17

Laweta hybrydowa to pojęcie stosunkowo „świeże”, z którym nie każdy posiadacz czterokołowca zdążył się spotkać. Chociaż autolaweta z napędem hybrydowym, które mogły funkcjonować jako pomoc drogowa nadal zostaje w sferach planów, na drogach coraz częściej spotkać można elektryczno-spalinowe rozwiązania przystosowane do ciągnięcia przyczep, które mogą transportu samochodów. Mogłoby się wydawać, że każdy samochód hybrydowy ma taką możliwość. Nic bardziej mylnego. Prym w zakresie zaawansowanych technologicznie rozwiązań wiedzie Toyota, która posiada w swojej ofercie aż kilka perełek zdolnych pociągnąć większy ładunek.

Funkcjonalność hybryd od Toyoty

To, co wyróżnia Toyotę spośród innych producentów samochodów hybrydowych to przede wszystkim szerokie spektrum bogato wyposażonych rozwiązań przeznaczonych do ciągnięcia przyczepy. Transport aut, a w szczególności pozbawionych napędu pojazdów wymaga szczególnych (i to nie tylko prawnie) warunków. Wśród perełek Toyoty kryją się samochody z napędem hybrydowym 4. generacji oraz czterokołowce oparte na modułowej architekturze TNGA. Miejski hatchback Yaris, kompaktowa Corolla (trzy odmiany nadwozia), crossover Toyota C-HR, średniej wielkości SUV RAV4 i oczywiście duży hybrydowy SUV Highlander – jest w czym wybierać.

Co do czego, czyli co wybrać w zależności od masy?

Yaris Hybrid od Toyoty o zawrotnej mocy 116KM doskonale poradzi sobie z przyczepą ważącą do 450kg. Ważące blisko 1100kg rozwiązanie o niewielkiej długości 3940mm doskonale sprawdzi się w przypadku kierowców, którzy na co dzień jeżdżą głównie po mieście, zaś kilka razy w roku „odbijają” na wakacje. Yaris może pociągnąć zarówno małą przyczepkę bagażową, jak i łódź.

W przypadku przyczep o masie do 750kg warto postawić na Corollę Hybrid. Pojazd o mocy 122/184KM (w zależności od modelu) pociągnie przyczepkę bez hamulca do 450kg bądź większą z hamulcem. To oznacza, że można przyczepić do niego nawet niewielki pojazd kempingowy. Z tą samą masą poradzi sobie Toyota C-HR Hybrid. Możliwości crossovera są takie same niezależnie od mocy. Pojazd przystosowany został do ciągnięcia przyczepy z hamulcem jak i bez.

W przypadku przyczep o masie powyżej 1500kg niezastąpione okażą się: Hybrydowy RAV4 (do 1650kg) oraz Highlander (do 2000kg). Oba rozwiązania aż kipią od możliwości. Warto skupić się na tym ostatnim, bo to jedna z ostatnich nowości Toyoty. Flagowy SUV o długości blisko 5 metrów to pojazd idealny na wakacje. Pojazd powstał na platformie TNGA i wykorzystuje układ hybrydowy z silnikiem o podwyższonej mocy 244KM. 7-osobowa maszyna może pochwalić się bagażnikiem o maksymalnej pojemności 1909l.

Tak jak możemy zauważyć, póki co na rynku nie istnieje typowa laweta hybrydowa a jedynie jej namiastki. Tak czy inaczej jest to kierunek wart uwagi w przyszłości.

Po więcej ciekawych artykułów zapraszamy TUTAJ

« Powrót do aktualności