Aktualności

assistance

Assistance

2020-11-09

W trakcie codziennych podróży do pracy, szkoły, czy podczas wyjazdu na weekend lub wakacje, na drodze mogą zdarzyć nam się różne, często nieprzewidziane sytuacje. Pomoc w przypadku awarii, wypadku bądź kradzieży może zapewnić poszkodowanemu dobrowolne ubezpieczenie assistance. Decydując się na ubezpieczenia majątkowe, zarówno komunikacyjne, czy też nieruchomości, warto skorzystać z dodatkowych dostępnych pakietów oferowanych przez firmy ubezpieczeniowe.

Co to jest Assistance?

Assistance można rozumieć jako ubezpieczenie, które ma zapewnić ubezpieczonemu rodzaj pomocy określony w umowie zawartej w danym towarzystwie ubezpieczeniowym. Assistance to pakiet, który ma zapewnić pomoc w nieprzewidzianych sytuacjach. Dotyczy to każdego rodzaju ubezpieczeń majątkowych. W przeciwieństwie do ubezpieczenia o odpowiedzialności cywilnej (OC), polisa assistance nie jest obowiązkowa. Zakres oferowanej pomocy najczęściej można podzielić na:

  1. Techniczną (holowanie pojazdu lub jego naprawa, auto zastępcze dla kierowcy,
  2. Medyczną (obejmuje pomoc dla osoby ubezpieczonej oraz członków jego rodziny),
  3. Informacyjną (wskazanie najbliższej stacji diagnostycznej lub warsztatu).

Kiedy przydaje się pakiet Assistance?

W podstawowym wariancie, dołączanym bezpłatnie do ubezpieczeń OC, zakres pomocy jest dość ograniczony. Ubezpieczyciel zazwyczaj pozwala za darmo skorzystać z usług informacyjnych przez telefon ,organizuje i opłaca holowanie do określonej odległości (np. do 100 kilometrów od miejsca zdarzenia).Może też zorganizować i opłaci

naprawę uszkodzonego auta na miejscu zdarzenia do określonej kwoty zawartej w umowie.
Nie każdy ubezpieczyciel dołącza jednak darmowy zakres usług assistance do obowiązkowego ubezpieczenia OC. W takim przypadku w razie awarii bądź kolizji, organizacja holowania czy naprawy pojazdu spoczywa w całości na właścicielu – ubezpieczyciel nie bierze wówczas na siebie żadnych zobowiązań. Większości z nas Assistance komunikacyjne kojarzy się z pomocą drogową, głownie w przypadku awarii samochodu na trasie, czy też wówczas, gdy mamy do czynienia np. z rozładowanym akumulatorem. To tylko niektóre świadczenia, z których można skorzystać w ramach tego ubezpieczenia. Assistance komunikacyjne – poza holowaniem czy naprawą na miejscu awarii – może zawierać też nocleg w hotelu czy opiekę nad dziećmi w kryzysowej sytuacji.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie Assistance?

Tak jak w przypadku pozostałych ubezpieczeń – przed dokonaniem wyboru i zakupu oferty warto zapoznać się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia (OWU). W dokumencie tym znajdują się informacje o zasadach postępowania w przypadku zaistniałego zdarzenia, zasady ustalania i refundacji kosztów świadczeń, wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela, jak również zgłaszania reklamacji. W OWU znajduje się tabela świadczeń oraz limitów. Dowiedzieć można się z niej np. o maksymalnej odległości, na jaką twoje auto może być holowane, limicie kosztów na naprawę samochodu na miejscu zdarzenia czy maksymalnej dopuszczalnej liczbie noclegów organizowanych przez ubezpieczyciela.

« Powrót do aktualności